Bejegyzések

Bejegyzések megjelenítése ebből a hónapból: február, 2010

Indigó gyerekek

Szülőként hajlamosak vagyunk állítani: a mi gyerekünk a legszebb és a legokosabb az egész világon- és ez így van rendjén. Sokan azonban állítják: egy új korszak, egy új dimenzióváltás közeledik, ezért a közelmúltban született gyermekek nem pusztán csak gyermekek, hanem egy új világrend közeledésének hírhozói. Ők az indigó gyerekek. Kik az indigó gyerekek? Ha felsorolásszerűen jellemeznénk őket, így nézne ki: különcek, hiperaktív ak, esetlenek, hiperézékenyek és rendkívüli értelemről tesznek tanúbizonyságot. Olyan bölcsességről tesznek tanúbizonyságot, hogy a „régi” bölcsek is megirigyelhetnék mentalitásukat. Ez nem kis mértékben nehezíti meg a gyerekek életét, főleg, hogy még az indigó jelzőt is rájuk biggyesztik. Állítólag egy új dimenzió, egy új világrend-váltás következik be hamarosan, és ezek a gyerekek ennek az új szemléletnek a hírhozói erre a földre. Miért indigó? Mindannyian „színekkel” is jellemezhetőek vagyunk. Ezek a csakra- vagy más néven aura színek. Minde

read every day

Kép

Waiting for spring

Kép

The St. Petersburg Times

Kép

The St. Petersburg Times - Opinion - The 2nd Superpower

The St. Petersburg Times - Opinion - The 2nd Superpower

Today

I would like some time before the blog translate into English.

Konfuciusz és tanai

Ha Kína hagyományos kultúrájáról beszélünk, feltétlenül meg kell említenünk Konfucius ókori kínai filozófust. Az 1970-es években egy neves amerikai tudós a világtörténelemben szerepelt 100 legbefolyásosabb ember listájának készítésekor sorrendben Jézus, Sakjamuni stb. után az ötödik helyre sorolta Konfuciuszt. A kínaiak szemében Konfuciusz az első helyen áll befolyása és hatása miatt. Kínában Konfuciusz többé-kevésbé mindenkire hat. A Kulturális Híradó mai számában Konfuciuszt szeretnénk bemutatni. Konfuciusz másik neve Kung Ce, a konfucianizmus megteremtője volt. A konfucianizmus ideológiája nemcsak Kína politikai, kulturális stb. életére hat, hanem minden kínai ember magatartására és gondolkodásmódjára is. Vannak olyan külföldi tudósok, akik egy vallási ideológiának tartják a konfucianizmust. Ez nem igaz. A konfucianizmus valójában a sok kínai ideológiai irányzat egyike, egy filozófiai iskola. A több mint 2000 éves feudális társadalomban Kína állami ideológiájának tekin

Hogyan rontsd el gyermeked jövőjét ?

-Kezdd el idejében gyermeked minden igényét teljesíteni ! Így egyre inkább elhiszi,hogy a világ köteles őt kiszolgálni. -Ha trágár szavakat mond,mosolyogj rajta! Hadd gondolja,hogy így közkedveltségnek örvend. -Kíméld meg minden lelki neveléstől! Ezzel várj addig,amíg felnőtt nem lesz.Akkor aztán maga dönthet. -Kíméld meg az erőlködéstől! Majd felnőttkorában törjön össze,amikor már kivédhetetlen problémákkal találkozik szembe. -Kerüld a "rossz"szót vele szemben! Ez komplexusokat ébreszt benne.Ha majd aztán a disznó- ságai miatt szembekerül a környezetével,meg lesz arról győződve,hogy a társadalom üldözi őt. -Szépen rakj rendbe,boronálj el mindent a gyermeked után: szétszórt szobát,konfliktust a tanárokkal,rossz jegyet, beírást,hiszen neki nyugalomra,megértésre van szüksége ahhoz,hogy felkészüljön az életre vagy az általad elképzelt egyetemre! Így majd megszokja,hogy a felelősséget mindig valaki más cipeli. -Hadd olvasson el mindent,amit adnak neki,vagy ami a ke

Tények a gyerekekről

Tények a gyerekekről Ma a világon 2,1 milliárd gyermek él, ők teszik ki Földünk népességének 36%-át. Évente mintegy 132 millió újszülött látja meg a napvilágot. Minden negyedik gyermek olyan családba születik, amelynek napi jövedelme nem éri el az 1 dollárt. A fejlődő országokban minden harmadik gyermek nyomorog. Ma tizenkét gyermek közül egy 5 éves kora előtt meghal valamilyen könnyen megelőzhető gyermekbetegségben. 100 gyermekből 53 Ázsiában születik (19 Indiában, 15 Kínában), 19 Fekete Afrikában, 9 Latin-Amerikában és a Karibi térségben, 7 a Közel-Keleten és Észak-Afrikában, 5 Közép-, Kelet-Európában, a FÁK vagy a balti államok valamelyikében, 7 pedig a legfejlettebb országokban (valamelyik nyugat-európai országban, az USÁ-ban, Kanadában, Izraelben, Japánban, Ausztráliában vagy Új-Zélandon) Ha a társadalmi-gazdasági feltételek nem változnak drasztikusan a közeljövőben, a ma születő gyermekekre a következő sors vár: Egészségi állapot A malária minden 40. másodpercben m

http://physicsworld.com/cws/article/news/41774

http://physicsworld.com/cws/article/news/41774

Alternatív iskola

Alternatív iskola Az elmúlt évtizedekben világszerte kibontakozó iskolamozgalom szellemében tevékenykedő iskolák heteronóm csoportjának elnevezése, amelyek pedagógiai programjai szervezeti keretei eltérnek, alternatívát (lat. két lehetőség közötti választás) jelentenek a tömegoktatás iskolaformáival szemben. Különböznek a reformpedagógia különböző irányzatainak iskolakoncepcióitól, (a századunk húszas éveinek végéig létrehozott - legtöbb esetben napjainkban is működő - tradicionális reformiskoláktól, amelyek pedagógiai koncepcióikat kísérleti úton érlelték ki és ereményeiket hosszabb tapasztalatokkal támasztják alá, következetesen - néha alkotó módon továbbfejlesztve- megőrzik az alapítók /Montessori, Steiner, Petersen és mások/ pedagógiai felfogásának kardinális elemeit), mivel nem követik valamely „ősszülő”, az „alapító atya” munkásságát, állandóan változnak, teljesen szabadon, alkotó módon alakítják ki saját, a tömegiskolától gyakran jelentős mértékben eltérő pedagógi